Dijeleći svoju ekspertizu i vještine, menadžment konsultanti pružaju savjete klijentima u cilju potpomaganja razvoja i unapređenja poslovnog performansa kompanije.
Formulišu i implementiraju strategije izučavajući strukturu, menadžment i operacije kompanije.
Daju preporuke i pružaju resurse i rešenja za boljitak organizacije.
Glavni zadaci i odgovornosti
· menadžment konsultanti pružaju usluge iz oblasti strategijskog poslovanja, marketinga, ljudskih resursa, finansijske i menadžment kontrole, itd.
· njihov posao je uglavnom projektno orijentisan i pružaju savjete shodno zahtevima organizacije
· sprovode istraživanja i prikupljanje podataka, sprovodeći analizu industrijskih trendova · intervjuišu zaposlene u organizaciji klijenta, menadžerski tim i ostale stejkholdere
· izvode radionice i upravljaju fokus grupama
· pripremaju poslovne predloge ili prezentacije nakon studiranja zahteva od strane klijenata
· identifikuju probleme, formiraju hipoteze i pružaju rješenja postojećeg problema
· potrebno je da obezbijede da će klijentu biti pružena potrebna asistencija u implementaciji preporuka i rešenja
· upravljaju projektima i programima uspešno vodeći članove tima
· provode dosta vremena u prostorijama svojih klijenata i preuzimaju veću lidersku ulogu u upravljaju odnosima
Obrazovanje
· minimum bečelor diploma iz poslovne administracije, finansija, računovodstva, prodaje
· sertifikati o poznavanju računara i komunikacionih veština su prednost
Ključne kompetencije
· menadžment konsultanti moraju posjedovati osnovno znanje poslednjih industrijskih trendova
· potrebno je da posjeduju dobre komunikacione vještine, kako pisane, tako i oralne
· moraju posjedovati liderske vještine i mogućnost motivisanja drugih