Mnogo
preduzetnika postaju frustrirani zbog niske
dobiti, nedostatka rasta ili stresa. Iako je svaki posao
drugačiji, postoje zajednički imenitelji.
Ovo je
kontrolna lista koju pogledajte kada niste zadovoljni uspjehom
svoje kompanije.
Marketing
1. Cilj. Da li imate strategiju da svojim
potencijalnim potrošačima dostignete svoje prodajne i marketinške napore. Koji
procenat ljudi kome pristupate zapravo kupuju proizvod ili uslugu kao što je
vaša?
2. Oglašavanje i odnosi s javnošću. Problem
sa mnogim malim preduzećima je taj, što
se njihovim marketinškim aktivnostima prvenstveno bave sami vlasnici ili direktori. Neefikasna reklama ili odnosi s javnošću mogu
biti ne samo ogroman gubitak novca nego ogroman gubitak mogućnosti. Ako radite
stvari na isti način kao što ste ih radili prije 10 godina, ne možete očekivati
dalji uspjeh kompanije.
3. Poruka. Mnogo kompanija još uvek
koristi ovakvu poruku : "Mi ćemo premašiti vaša očekivanja." Šta god
da je, trebalo bi da kažete nešto novo o vašoj kompaniji , što znači nešto novo
kažite potencijalnim kupcima.
Menadžment
4. Zapošljavanje. Ne može biti ništa
važnije od angažovanja pravih ljudi. Koji procenat ljudi koji zapošljavate
odlično rade? Trebalo bi da bude 80 posto ili 90 posto.
5. Otpuštanje. Ovo nikada nije bila popularna
mjera. Ali, oštra stvarnost poslovanja je da neki ljudi jednostavno nisu
pogodni za neke poslove. Mnogi šefovi izbjegavaju otpuštanje po svaku cijenu, jer
žele da ostave lijep utisak. Naročito ako je zaposleni rođak.
6.Indikacije. Da li vaša kompanija
završava posao? Da li su zadovoljni kupci? Da li su zaposleni zadovoljni? Da li
bi vam rekli da nisu? Da li imate ljude koji vam govore istinu? Da li viknete? Da
li su dobri ljudi napustili vašu kompaniju za više novca? To je često
indikacija drugih problema.
Računovodstvo i finansije
7. Osnovno računovodstvo. Mnoge naizgled
uspješne kompanije došle su u velike nevolje zanemarujući računovodstvo, sve
dok nije postal prekasno. Računovodstvo nije samo plaćanje poreza. Reč je o
informacijama, uvidu i kontroli. Veliko računovodstvo neće učiniti poslovanje
uspješnim, ali loše računovodstvo može uništiti posao.
8. Cijene. Koliko preduzetnike ne zarađuje novac zbog loših modela cijena. Oni naplaćuju
cijene koje nemaju nikakve veze sa
troškovima ili vrijednošću. Ovo je samo jedan od razloga zašto kompanija treba
tačno računovodstvo - tako da može utvrditi stvarnu cijenu proizvoda ili
usluge. Da li vaši prodavci imaju kontrolu nad cenama za poslove koje vode? Ako
jeste, da li prodaju po cijeni koja vam omogućava da ostvarite profit?
9. Finansiranje. Većini preduzeća trebaju neku vrstu
finansiranja. Bilo da dolaze od investitora, banaka, kreditnih sindikata,
faktoringa ili čak kreditnih kartica. Ovo je još jedno mjesto gde dobar
računovođa može biti od velike pomoći. Možete pronaći mnogo informacija u
knjigama ili na inernetu. Ili možete zaposliti boljeg računovođu. Evo testa: Da
li znate odnos vašeg duga prema kapitalu?
10. Liderstvo . Kada je kompanija manja,
šef mora da njom upravlja i vodi. U jednoj minuti upozoraveta nekoga zbog
kršenja radne discipline, a sledećeg
pokušavate da inspirišete ostale zaposlene. Kada kompanija postala veća, otkrili ste da je
rukovoditi lakše kada imate menadžere .
|
Association of Management Consultants in Montenegro +382 69 590 433 e-mail:selecta.me@gmail.com