Biznis dijagnoza


Mnogo preduzetnika  postaju  frustrirani zbog niske dobiti, nedostatka rasta ili stresa. Iako je svaki posao drugačiji, postoje zajednički imenitelji.
Ovo je kontrolna lista koju pogledajte kada niste zadovoljni  uspjehom  svoje kompanije.

Marketing

1. Cilj. Da li imate strategiju da svojim potencijalnim potrošačima dostignete svoje prodajne i marketinške napore. Koji procenat ljudi kome pristupate zapravo kupuju proizvod ili uslugu kao što je vaša?
2. Oglašavanje i odnosi s javnošću. Problem sa mnogim malim preduzećima je taj,  što se njihovim marketinškim aktivnostima prvenstveno bave sami  vlasnici ili direktori.  Neefikasna reklama ili odnosi s javnošću mogu biti ne samo ogroman gubitak novca nego ogroman gubitak mogućnosti. Ako radite stvari na isti način kao što ste ih radili prije 10 godina, ne možete očekivati  dalji uspjeh kompanije.
3. Poruka. Mnogo kompanija još uvek koristi ovakvu poruku : "Mi ćemo premašiti vaša očekivanja." Šta god da je, trebalo bi da kažete nešto novo o vašoj kompaniji , što znači nešto novo kažite potencijalnim kupcima.

Menadžment

4. Zapošljavanje. Ne može biti ništa važnije od angažovanja pravih ljudi. Koji procenat ljudi koji zapošljavate odlično rade? Trebalo bi da bude 80 posto ili 90 posto.
5. Otpuštanje. Ovo nikada nije bila popularna mjera. Ali, oštra stvarnost poslovanja je da neki ljudi jednostavno nisu pogodni za neke poslove. Mnogi šefovi izbjegavaju otpuštanje po svaku cijenu, jer žele da ostave lijep utisak. Naročito ako je zaposleni rođak.
6.Indikacije. Da li vaša kompanija završava posao? Da li su zadovoljni kupci? Da li su zaposleni zadovoljni? Da li bi vam rekli da nisu? Da li imate ljude koji vam govore istinu? Da li viknete? Da li su dobri ljudi napustili vašu kompaniju za više novca? To je često indikacija drugih problema.

Računovodstvo i finansije
7. Osnovno računovodstvo. Mnoge naizgled uspješne kompanije došle su u velike nevolje zanemarujući računovodstvo, sve dok nije postal prekasno. Računovodstvo nije samo plaćanje poreza. Reč je o informacijama, uvidu i kontroli. Veliko računovodstvo neće učiniti poslovanje uspješnim, ali loše računovodstvo može uništiti posao.
8. Cijene. Koliko preduzetnike  ne zarađuje  novac zbog loših modela cijena. Oni naplaćuju cijene koje nemaju  nikakve veze sa troškovima ili vrijednošću. Ovo je samo jedan od razloga zašto kompanija treba tačno računovodstvo - tako da može utvrditi stvarnu cijenu proizvoda ili usluge. Da li vaši prodavci imaju kontrolu nad cenama za poslove koje vode? Ako jeste, da li prodaju po cijeni koja vam omogućava da ostvarite profit?
9. Finansiranje.  Većini preduzeća trebaju neku vrstu finansiranja. Bilo da dolaze od investitora, banaka, kreditnih sindikata, faktoringa ili čak kreditnih kartica. Ovo je još jedno mjesto gde dobar računovođa može biti od velike pomoći. Možete pronaći mnogo informacija u knjigama ili na inernetu. Ili možete zaposliti boljeg računovođu. Evo testa: Da li znate odnos vašeg duga prema kapitalu?

10. Liderstvo . Kada je kompanija manja, šef mora da njom upravlja i vodi. U jednoj minuti upozoraveta nekoga zbog kršenja  radne discipline, a sledećeg pokušavate da inspirišete ostale zaposlene.  Kada kompanija postala veća, otkrili ste da je rukovoditi lakše kada imate menadžere . 




  • I