10 razloga zašto treba da angažujete konsultanta za marketing


Konsultanti i savetnici su stručnjaci iz različitih oblasti koji imaju potrebna znanja i iskustva da vam pomognu i posavetuju vas kako da unapredite svoje poslovanje. Postoji mnogo razloga zbog kojih treba da angažujete konsultanta za marketing.
Ovo su najvažniji:
1. Da dobijete profesionalnu uslugu, znanje i stručnost koje nemate unutar firme.
2. Da uštedite novac i vreme – Angažovanjem savetnika, uštedećete značajan novac koje biste morali svake godine da trošite na usavršavanje i treninge ljudi u svojoj firmi.
Angažovanjem spoljnih savetnika dobićete više vremena za svakodnevne obaveze. Oni će vam oduzeti manje vremena nego što vam oduzimaju vaši direktni saradnici, a za uzvrat ponuditi rešenja za vaše probleme.
3. Da za vas analizira i istraži tržište radi dobijanja jasnog uvida u mogućnosti za plasman vašeg proizvoda ili usluge. Da saznate ko su kupci vaših proizvoda ili usluga, kao i da predvidite, utičete na njih i zadovoljite njihove potrebe.
4. Da za vas izmeri i predvidi tražnju, uradi segmentaciju tržišta i pomogne vam da u kraćem roku pozicionirate svoj proizvod i uslugu na tržištu. Takođe da uspešnije pozicionirate svoj proizvod i uslugu u odnosu na konkurenciju.
5. Da vam pomogne da razvijete odgovarajući marketing miks (4P ili 7P) radi ostvarenja marketinških ciljeva i uticaja na tražnju (kreiranje i unapređenje proizvoda ili usluge, određivanje konkurentne cene, načina plasiranja proizvoda i usluge, kreiranje poruke koju treba poslati potrošačima).
6. Da vas posavetuje kako da definišete efikasan promocioni i komunikacijski miks koji uključuje advertising, PR, online marketing i ostale aktivnosti neophodne za ostvarenje promotivnog cilja i uspostavljanje dobre komunikacije sa potrošačima. Samo da podsetim da je promocija neophodna kada:
- želite da ukažete i naglasite razlike između vašeg i konkurentskih proizvoda ili usluga
- podsetite kupce na vaš proizvod ili uslugu
- informišete sadašnje i potencijalne kupce u vezi sa proizvodom i uslugom
- ubedite kupce da kupe vaš proizvod ili uslugu
7.  Da vam pomogne da primenite koncept integrisanog marketinga sa svim alatima marketinškog komuniciranja radi stvaranja sinergije i postizanja većeg uticaja na kupce uz optimizaciju troškova.
8. Pošto nisu deo firme, savetnici i konsultanti imaju objektivan pristup i stav o vašoj firmi i vašem poslovanju (nepristrasni su). Zbog toga lakše prepoznaju i identifikuju probleme. A sa druge strane, lakše prepoznaju mogućnosti za unapređenje poslovanja.
9. Vidljivi i merljivi rezultati – Angažovanjem spoljnih savetnika i konsultanata dobijate kvalitetnu uslugu, brže rezultate i veći ROI (povratak uloženog novca u biznis). To je moguće iz razloga što oni imaju potrebne kvalifikacije (pre svega visoko obrazovanje), ekspertize, puno sati treninga i neformalnog obrazovanja, znanje iz menadžmenta, marketinga i medija i ono najvažnije, minimum 10 godina radnog iskustva u različitim oblastima poslovanja.
10. I ne zaboravite, za šta god da ih angažujete, uvek ćete nešto i naučiti od njih.