Da li znate razliku između marketinga i prodaje?
Hajde da razmislimo o ovom pitanju na
trenutak. Bez marketinga, ne biste imali perspektive ili vodili računa o tome,
ali ipak bez dobre prodajne tehnike i strategije, vaša stopa zatvaranja može da
vas uguši. Marketing i prodaja treba da rade istovremeno, ali u većini
kompanija to su odeljenja koja čak ni ne razgovaraju jedni sa drugima.
Ako smo to
srušili na osnove, marketing je sve što radite da biste postigli i ubijedilikupce,
a proces prodaje je sve što radite da biste zatvorili prodaju ili dobili
potpisan ugovor.
Oboje je potrebno za uspjeh biznisa. Vaš marketing
treba da se sastoji od strategija kojima možete da ubijedite svoje kupce da ste vi kompanija za njih. Poruka
koja šaljete može se sastojati od
oglašavanja, odnosa s javnošću, društvenih medija, marketinga za odnose,
virusnog marketinga i direktne pošte.
Proces
prodaje se sastoji od međuljudske interakcije. Često se to radi od strane
jedan-na-jedan sastanak, hladni pozivi i umrežavanje.
Vaši
marketinški napori započinju proces osam kontakata ili dodirnih tačaka koje
studije pokazuju kako je potrebno da se potencijalni klijent ili potencijalni klijent dovede do kraja prodaje. Ako se marketing
efikasno izvrši, možete početi da premještate tu perspektivu sa statusa hladnog
dovoda na toplo vodjenje.
Integracija prodaje i marketinga
Uvjerite se
da ste integrisali marketing i prodaju. Oni nisu zasebni. Ako su različita
odjeljenja, ta odjeljenja moraju razgovarati i komunicirati kako bi bili
efikasni.
Ključ je naći ravnotežu
Alternativa
koja se često pokazuje uspješnom jeste, partnerstvo s nekim, ko posjeduje
talente za koje osećate da vam nedostaju. Ako ste jači u marketingu, pronađite
nekoga ko razumije i radi proces prodaje. Ako ste bolji u prodaji, nađite nekoga ko vam može pomoći da ojačate
poruku, kreirate marketinške materijale prodaju i daju vam taktike i ideje. Ako
ne radite u kompaniji koja ima oba odeljenja i radite solo, to možete učiniti
stvaranjem partnerstva, podugovaranja ili angažovanjem nmekog drugog. Zapamtite ključ uspeha u
marketingu i prodaji je balans!